تازه های فناوری

استفاده از ساعت اپل برای کنترل بیماری های مزمن !

استفاده از ساعت اپل برای کنترل بیماری های مزمن !

در دنیای اینترنت اشیا یکی از دستگاه های هوشمندی که در مسیر این فناوری به جهان معرفی شد ساعت هوشمند اپل بود .پس از معرفی ساعت اپل برای کنترل بیماری های مزمن ، بیمارستان ochsner اعلام کرد که اولین بیمارستانی است که از این ساعت برای کنترل بیمارانی که یک نوع بیماری مزمن دارند استفاده می کند. گفته می شود این بیمارستان برای صد ها نفر از بیمارانی که مبتلا به فشار خون مزمن بودند از ساعت اپل استفاده می کند.

ساعت هوشمند اپل چگونه کار میکند ؟

فشار خون همچنین ضربان قلب آنان توسط فشار سنج های مجهز به تکنولوژی ویرلس در منزل اندازه گیری شده و به صورت مرتب به داده های قابل خواندن توسط سیستم های کامپیوتری تبدیل می شود و پس از انتقال این داده ها به ساعت هوشمند اپل توسط آن به مرکز داده های بیمارستان فرستاده شده و پزشکان می توانند اطلاعات جمع آوری شده را مشاهده کنند. طبق داده های جمع آوری شده پزشکان می تواند دوز دارو ها و توصیه های خود را در سیستم ورد کرده و به صورت گزارشاتی به راحتی در دسترس بیماران قرار گیرد. توصیه های درمانی که بیماران می توانند توسط ساعت اپل دریافت کنند شامل موارد زیر می باشد :

  1. اسم دارو ها به همراه عکس واقعی دارو ها
  2. توصیه های بهداشتی و درمانی که پزشک برای بیمار خود تجویز می کند.
  3. تغیر دوز داروها به همراه گزارشی از فعالیت فیزیکی و توصیه های مرتبط

بیمارانی که در این روش شرکت داشتند واجد موارد زیر بودند.

  1. در سیستم اطلاع رسانی بیمارستان ثبت نام کرده بودند.
  2. فشار خون مداوم بالای ۱۴۰/۹۰ داشتند.
  3. دارای یک عدد گوشی موبایل آیفون ۵s یا بالاتر
  4. دارای یک دستگاه فشار سنج مجهز به سیستم وایرلس برای انتقال اطلاعات به ساعت هوشمند اپل

بیماران معمولا فقط چند بار در سال پزشک خود را ویزیت می کردند و بسیاری از موارد مراجعه های غیر ضروری از برنامه آنها حذف شد بود. دکتر ریچارد میلانی ، پزشک و مسئول تحولات بیمارستان Ochsner اظار می دارد که در حال حاضر یک روش نوین برای کنترل و مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری های مزمن ایاد شده است که می تواند کیفیت خدمات رسانی را به صورت قابل توجهی افزایش دهد. همچنین دکتر ریچارد می وید ما برای ایجاد تغیر در شرایط بیماران نیاز مند تذکرات و یادآوری های مداوم به بیماران هستیم که ساعت اپل بهتر از هرچیزی می تواند این امر را محقق کند.

یکی از بیماران ۵۴ ساله که در این طرح شرکت کرده بود بیان می کند که قبل از شرکت در این طرح همیشه نگران این امر بودم که آیا به درستی فشار خونم را کنترل می کنم و اینکه احتمال ابتلای من به عوارض فشار خون وجود دارد یا خیر.

همچنین یکی دیگر از بیمارانی که از ساعت اپل برای کنترل بیماری خود استفاده می کند می گوید که بار این اطمینان و آرامش خاطر به من دست داد که به طور مداوم تحت مراقبت هستم. او یاد آور می شود که استفاده از ساعت اپل برای کنترل بیماریم زندگی ام را تغیر داده است .

شایان ذکر است که بیماری های مزمن عامل ۷۰ درصد از مرگ ها و ۸۰ درصد از هزینه های بهداشتی درمانی در آمریکا می باشد.

 

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.