تازه های فناوری

استفاده از ساعت اپل برای کنترل بیماری های مزمن !

استفاده از ساعت اپل برای کنترل بیماری های مزمن !

در دنیای اینترنت اشیا یکی از دستگاه های هوشمندی که در مسیر این فناوری به جهان معرفی شد ساعت هوشمند اپل بود .پس از معرفی ساعت اپل برای کنترل بیماری های مزمن ، بیمارستان ochsner اعلام کرد که اولین بیمارستانی است که از این ساعت برای کنترل بیمارانی که یک نوع بیماری مزمن دارند استفاده می کند. گفته می شود این بیمارستان برای صد ها نفر از بیمارانی که مبتلا به فشار خون مزمن بودند از ساعت اپل استفاده می کند.

ادامه مطلب...
اینترنت اشیا در ایران

اینترنت اشیا در ایران

طبق گفته های رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در مسیر نسل پنجم شبکه های ارتباطی قرار دارد. چیزی که از آن به عنوان اینترنت اشیا یا internet of things یاد می شود. با وجود اینکه نسل پنجم ارتباطات بر پایه نسل چهارم شبکه های ارتباطی می باشد ولی یک تحول بنیادی در این حیطه تلقی می شود. با تحقق این امر اشیاه بسیاری در کره زمین به اینترنت متصل خواهند بود و به تبادل اطلاعات حتی بدون دخالت انسان خواهند پرداخت . تکنولوژی M2M یا ارتباط ماشین با ماشین نوعی ارتباط بین اشیا می باشد که انسان دخالتی در تبادل اطلاعات ندارد.

ادامه مطلب...
اینترنت اشیاء یا IOT چیست و چه کار میکند

اینترنت اشیاء یا IOT چیست و چه کار میکند

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که این روزها واژه اینترنت اشیاء را شنیده باشید ولی معنای آن را ندانید یا اینکه این واژه جدید قرار است چه مقوله ای را معرفی کند ، حدودا دو سال از زمان مطرح شدن این موضوع در بازار تکنولوژی دنیا می گذرد ، ما در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این واژه آشنا کنیم .ابتدا معنای لغوی این واژه را برای شما توضیح داده و بعد از آن به بررسی این مقوله جدید می پردازیم .

ادامه مطلب...

اینترنت اشیا Internet of Things

اینترنت اشیاء یا IoT ( برگرفته شده از Internet of Things ) از جمله موضوعات داغ این روزهای عرصه فناوری است که می توان آن را به عنوان یکی از منابع مهم  تولید داده در نظر گرفت . حجم ، سرعت و  تنوع اشیاء تولید کننده داده بگونه ای است که می توان داده تولید شده  را در زمره داده های عظیم در نظر گرفت که تحلیل صحیح آن مستلزم وجود زیرساخت های مناسب است .

ادامه مطلب...

big data چیست؟

داده های بزرگ یا عظیم داده ترجمه اصطلاح Big Data می باشد که معمولا به مجموعه از داده ها اطلاق می شود که اندازه آنها فراتر از حدی است که با نرم افزارهای معمول بتوان آنها را در یک زمان معقول اخذ، دقیق سازی، مدیریت و پردازش کرد. مفهوم «اندازه» در داده های بزرگ بطور مستمر در حال تغییر است و به مرور بزرگتر می شود.

ادامه مطلب...

کاربرد داده های کلان

شرکت ها و تازه واردان از حجم زیاد داده ها برای نوآوری، رقابت و گرفتن ارزش بازار استفاده می کنند.

مطالعه مشترک NASSCOM و تحلیل و تحقیق جهانی CRISIL نشان می دهد که تا سال ۲۰۱۵، صنعت داده های کلان به صنعتی ۲۵ میلیارد دلاری تبدیل می شود. این گزارش برآورد می نماید که صنعت داده های کلان هند از ۲۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ به ۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ رشد خواهد داشت.

ادامه مطلب...
هوش مصنوعی به کمک آتش نشانان می‌آید

هوش مصنوعی به کمک آتش نشانان می‌آید

هرچه یک آتش‌نشان اطلاعات بیشتری در مورد محل حادثه داشته باشد، عملکرد بهتری را نمایش خواهد داد. اما متاسفانه کار رصد و پردازش سریع این اطلاعات بویژه در شرایط پرفشار، کاری دلهره‌آور است.

به نقل از گیزمگ، اکنون محققان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا و وزارت امنیت داخلی آمریکا به دنبال کاهش بخشی از وظایف سنگین امدادگران با ساخت یک سیستم یادگیری ماشینی جدید هستند که اطلاعات موقعیت را جمع‌آوری کرده و داده‌های مرتبط و توصیه‌ها را به تیم آتش‌نشانی ارائه می‌کند.

ادامه مطلب...

بزرگترین پروژه‌ی داده‌های کلان جهان، پروژه‌ی SKA

برای شروع اجازه دهید از اینجا آغاز کنم که وسعت و بزرگی این پروژه به اندازه ایست که کامپیوتر و تکنولوژیی برای نگهداری و تحلیل داده های آن وجود ندارد. حامیان این پروژه ، کامپیوتری براساس تکنولوژی روز طراحی کردند تا بتواند تقریبا 2 برابرکل حجم داده ای اینترنت موجود را در یک روز ذخیره و پردازش کنند و هدف از آن پاسخ دادن به یک سوال ساده و در عین حال پیچیده است که بشر را صدها سال است به چالش کشیده.

ادامه مطلب...
ساخت سیستم ایرانی ذخیره کننده ضربان قلب

ساخت سیستم ایرانی ذخیره کننده ضربان قلب

میترا سعیدی کیا: محققان ایرانی موفق به ساخت سیستمی شدند که می تواند ضربان قلب یا ریتم ضربان قلب را بگیرد و در مدت زمان مشخصی ذخیره کند. این نمونه با ساختار نرم افزار متفاوت از نمونه های دیگر تولید شده است.

ادامه مطلب...
چیپ الکترونیکی افزایش حافظه‌ی مغز ساخته شد!

چیپ الکترونیکی افزایش حافظه‌ی مغز ساخته شد!

استارت آپ جدیدی به نام «کرنل» (Kernel) روز گذشته از یک هدف بلندپروازانه خبر داد. این شرکت می‌خواهد یک قطعه پروتزی برای مغز بسازد تا به کسانی که مشکل حافظه دارند، کمک کند. بازار مورد نظر این محصول شامل کسانی است که آلزایمز یا دیگر شکل‌های زوال عقل را دارند و همچنین کسانی را هم که از سکته یا جراحت مغزی آسیب دیده‌اند، دربرمی‌گیرد.

ادامه مطلب...
صفحه1 از2